Dupa Sevilla , ne-am intors noaptea pe autostrada prin Algeciras ( A 381 – A-48 ) , si am trecut exact prin stramtoarea Gibraltar noaptea. Sunt cateva zone de belvedere de unde poti admira coasta Africii .

Intr-o dupa-amiaza am fost si pana in Gibraltar. Ai nevoie de pasaport ( sau carte de identitate pentru cetatenii UE )  la intrare . Imediat dupa intrare sunt autobuze care te duc direct in centru sau la telecabina , biletul este ieftin. Dupa ce treci cu autobuzul pe pista de aterizare a aeroportului local , incepe plimbarea prin marea inghesuiala de Gibraltar. Noi am coborat la telecabina de unde am urcat pana sus la maimutici. ( pe langa maimute , vederea catre mare, Africa, Gibraltar este superba ) .

Maimutele din Gibraltar sunt celebre in toata lumea si constituie , probabil, principala atractie turistica a acestei zone. Specia lor se numeste Macaca Sylvanus si sunt maimute fara coada, originare din Africa de nord, aduse probabil de primele garnizoane englezesti pe post de animale de companie sau pentru distractie . Insa exista si variante adicente, legende locale : maimutele au venit din Maroc printr-un teren subteran pana la pestera St Michael sau maimutele reprezinta de fapt stapanirea engleza si atunci cand maimutele nu vor mai fi in Gibraltar , englezii vor pleca. In timpul celui de-al doilea razboi mondial, numarul maimutelor din Gibraltar a scazut alarmant – din cauze naturale, nu misterioase . Sir Winston Churchill s-a interesat personal de acest aspect si a avut grija sa fie aduse noi maimute din Maroc. Astazi legislatia protejeaza aceste animale , care traiesc in semi salbaticie pe aceasta stanca: nu ai voie sa le atingi sau sa le hranesti, amenda fiind de 500 lire pentru hranire.  Mie personal oricum mi-era frica de ele – am auzit fel de fel de povestiri despre maimute care au atacat turistii – asa ca nu m-am apropiat prea mult . Nu pot spune acelasi lucru si despre maimute : nici nu fugeau de oameni , nici nu se fereau de noi sau de aparatele de fotografiat . Chiar unele dintre ele pozau in toata regula. De sus , ne-am plimbat pana spre pesterea St Michael care era inchisa seara la ora 6 – dar probabil ca e foarte frumoasa si va sfatuiesc sa o vedeti daca aveti timp – tururile dureaza 3 ore si trebuie sa fi bine echipat si dispus sa te cateri putin si pe franghii , dar se pare ca se merita , pestera avand si un superb lac subteran. Grupurile se organizeaza intre 5 si 10 persoane , iar copii de sub 10 ani nu au voie. Se pot face fotografii / filme. In timpul celui de-al doilea razboi mondial pregatisera aici spitalul de urgenta, dar din fericire , nu au avut nevoie.  Incaperea principala este folosita azi pentru diverse concerte, prezentari de moda sau alte evenimente mondene.

Gibraltarul mai este atractiv si pentru pasarile care pot fi urmarite aici in tranzitul lor dintre Europa si Africa : peste 200 de specii de pasari au fost inregistrate, dintre care majoritatea migratoare.

Sus la maimute se poate ajunge si cu masina , dar aveti grija ca stradutele sunt foarte inguste – de fapt intreaga plimbare cu masina prin Gibraltar poate fi un stres , totul e ingust si inghesuit si fara GPS risti sa te invarti la nesfarsit urmarind toate stradutele cu sens unic . Teoretic dupa ora 8-9 se inchid portile catre zona cu maimute si oricum chiar daca ajungi cu masina nu mai vezi picior de maimutica dupa lasarea serii .

Pentru a manca sau a bea ceva va recomand Ocean Village – imediat pe dreapta dupa intrarea in oras – sunt niste indicatoare – si aveti multe terase dragutze , pe malul apei . Noi am mancat la un bufet deschis cu tematica America de Sud , oricum mancarea foarte gustoasa si chelnerita era o romanca dragutza care ne-a povestit mai multe despre cum e sa muncesti in Gibraltar. PLus ca aici gasiti o parcare foarte ieftina , in care o sa va convina sa va lasati masina si sa circulati pe jos – prin Ocean Village si de aici pe Strada principa – Main Street, unde sunt multe magazine. In capatul acestei strazi este Casemates Square, cu multe restaurante, cafenele si magazine. Tot aici gasiti si punctul de informare turistica.

Lirele lor sunt total diferite de lirele englezesti . Peste tot puteti plati si in euro , asa ca nu trebuie sa schimbati bani . Nu gasiti haine mai ieftine . Parfumurile , electronicele si ceasurile sunt la fiecare pas , dar nu sunt chilipiruri . Nu uitati ca se mai si negociza …cam peste tot . Nu mult. Sunt foarte ieftine tigarile .

Vremea in Gibraltar e frumoasa majoritatea anului – temperaturi intre 12 C – peste 30 C , cu 320 zile insorite pe an, cu o vara uscata si foarte calduroasa si o iarna umeda, blanda. Site oficial :  www.visitgibraltar.gi

L a plecarea din Tarifa, ne-am oprit pentru cateva ore in Cadiz, ultima noastra destinatie spaniola. O vreme superba, cu soare din belsug , asa cum ne cam obsinuisem de acuma. Luna octombrie este perfecta pentru orasele din sudul Spaniei.

Am intrat in orasul vechi, ne-am luat o harta turistica de la punctul de informare , este la strada principala, daca alegi sa mergi in dreapta dupa portile de la intrare. Apoi am incercat sa identificam o parcare goala , din cele de pe harta. Am avut noroc sa parcam chiar langa catedrala , cea mai frumoasa constructie a orasului. Amplasata pe malul marii , puteti face fotografii superbe atat ziua , cat si seara .

Se pare ca ar fi unul dintre cele mai vechi orase ale Europei , fondat in jurul anului 1100 i.Hr. In secolul 18 , a devenit principalul port dintre Spania si Lumea Noua – in urma innamolirii portului Sevilla, de pe raul Guadalquivir si s-a dezvoltat progresiv pana a ajuns capitala Spaniei in anul 1812, dar doar pentru scurt timp.

Decoratiunile din fier forjat si piatra abunda pe fatadele cladirilor , iar aleile inguste din oras amintesc de stilul urbanistic arab. Din turnul catedralei puteti admira orasul de la inaltime. In februarie are loc in oras un Carnaval, iar la sfarsitul lui august , se sarbatoreste calendarul fotbalistic cu gratare pe plaja noaptea.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Turn this article into a PDF!
  • Yahoo! Bookmarks
  • BlinkList
  • Blogosphere News
  • E-mail this story to a friend!